dinsdag 14 mei 2019

Thuis...

Nog zo’n mooi stuk natuur van Nederland... de Wieden... We hebben vandaag dit gebied doorkruist op de fiets... en genoten van de vele wilde bloemen die in de bermen... langs de meren... en in de moerassen groeien... Ik ben heel veel keer gestopt om foto’s te maken... en om gelijk mijn bilspieren even rust te geven... Die waren na de 40 km van gisteren wat beurs geworden... en protesteerden een beetje... Wat wordt dit gebied toch goed onderhouden door Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten... op de meest afgelegen plekken kom je wel beheerders tegen... Weet je wat ons ook opviel...? De afgelegen dorpen en boerderijen worden hier voorzien van glasvezel... overal wordt gegraven... dwars door de natuurgebieden heen... Hier doen ze niet zo moeilijk... Op de foto’s mijn lievelingsbloemen van mijn jeugdjaren... molentjes... of wel Koekoeksbloemen... echte moerasplanten... Ik heb ze pas nog gekocht bij Intratuin voor mijn vijver... 3 euro voor een plantje... Hier groeien er duizenden... maar ja... hier horen ze ... hier zijn ze thuis... en niet in mijn vijver...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten