dinsdag 21 mei 2019

Puur...

Wat is het toch koud buiten... de wind blijft maar uit het noord-westen waaien... Mijn handen jeuken om in de tuin te gaan werken... maar het is mij te koud... De hagen staan te gillen om gesnoeid te worden... de Annabellen moeten nodig gesteund worden... en de Clematissen smeken om opgebonden te worden... Werk zat dus... maar eerst moet de zon maar gaan schijnen... Op de foto één van mijn wilde rozen... ook wel Egelantier genoemd... Dit zijn mijn favo rozen... ze zijn oersterk... niet veeleisend... en onderhoudsarm... en dat is maar goed ook want ze hebben wel vervelende kromme doorns... Helaas bloeien ze meestal maar één keer... maar wel lang en uitbundig... Daarna is het genieten van hun gekleurde bottels... waar weer vogels op af komen in de winter... Het zijn botanische rozen... dat wil zeggen dat ze nog puur zijn... er is niet mee gekruist... en ze komen gewoon nog in de vrije natuur voor... En daar houd ik van... puur natuur...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten