woensdag 29 mei 2019

Slootleven...

Men zegt dat er een paar mooie zomerse dagen aankomen... dus werd het voor mij tijd om de zomerkleding eens op te zoeken... en uit te zoeken... Inmiddels liggen er drie stapels in de kast... een stapeltje voor nu... een stapel voor min 5 kilo... en een stapel voor min 10 kilo... Die laatste stapel zal wel blijven liggen... denk ik... tot... geen idee... Vanmiddag was het heerlijk terras-weer... met een bakkie thee... wat leesvoer... en natuurlijk mijn camera’tje... heb ik mij in een tuinstoel op de vlonder genesteld... Daar heb ik dus deze foto gemaakt... van het slootleven naast ons huis.... Jammer dat je de vissen niet ziet op de foto... ze waren er wel... hele scholen jonge visjes die tussen de gele plompebladeren zwommen... Ik zag al het eerste bloemetje aan de krabbescheer en ook de gele plomp staat in bloei... En boven en op al dit moois zweefden waterjuffers... die hun eitjes probeerden af te zetten op de plompebladeren... Wat kan er toch een hoop leven zitten in een klein slootje...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten