zondag 5 mei 2019

5 mei...

Bevrijdingsdag was koud... onze vlag is diverse keren nat geregend... maar daar kan hij tegen... Het valt me wel op dat bij steeds meer woningen niet meer gevlagd wordt... en dan vooral bij jonge huishoudens... Een vlaggehouder... vlaggestok en vlag was in mijn tijd nog een standaard ding van je uitzet... maar dat was 30 jaar na de oorlog... De mensen om je heen hadden 5 jaar onvrijheid meegemaakt... je kende hun persoonlijke verhalen... en leefde met hun mee... Dus voor hen ging de vlag uit... Nu na 74 jaar zijn de bevrijdingsfestivals voor de jeugd aantrekkelijker dan de vlag uit te steken... het is zo gewoon geworden om in vrijheid te leven... ook voor mij... Maar ik blijf vlaggen... uit dankbaarheid voor mijn vrijheid... en trouwens... ik ben te oud voor die bevrijdingfestivals.... De foto maakte ik afgelopen maandag bij het Zandsculpturenfestijn in Garderen... het inhalen van onze bevrijders in 1945...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten