zaterdag 17 oktober 2020

Vakantieliefje...?

We hadden rustig weer vandaag... wel weinig zon en gelukkig weinig wind... een redelijke herfstdag dus... Ook een rustige herfstdag... want we mochten thuisblijven... De boodschappen hoefden niet gedaan te worden... die worden tegenwoordig thuisgebracht... Ik had eerst mijn bedenkingen daarover... maar ik ben helemaal om... Wat een gemak... geen gesjouw meer... en alle bederfelijke artikelen super koud in de keuken... En de bezorgkosten wegen niet op tegen de benzinekosten... Alleen mis ik ons zaterdags lunch-momentje... maar dat kan toch niet op het ogenblik... alle lunch- en etenstenten zijn gesloten... Poes Saar was vanmiddag op jacht in het weiland... op jacht naar Eksters... Alleen zijn die vogels veel slimmer dan poezen... De rollen werden zelfs omgedraaid... Saar werd door de eksters verjaagd... Ik dacht altijd dat Eksters zwarte staartveren hadden... niet dus...  Eerst dacht ik dat ik een Blauwe Ekster zag... maar die komen alleen in Spanje en Portugal voor... Deze Ekster had daarvoor teveel zwarte veren op zijn rug... maar wel de blauw/groene staart... Misschien is hij een kruising van een Spaans vakantieliefje en zijn moeder...? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten