maandag 5 oktober 2020

Klaver experiment...

Er was vandaag weinig te zien in de polder vanuit mijn luie stoel...  Ja... de weilanden... die zijn nog super groen en het gras groeit nog steeds... Het onkruid in mijn tuin trouwens ook... En de regen die herhaaldelijk viel... die zorgt er ook voor dat mijn pas gezaaide klaver in het gazon opkomt... Inderdaad ik heb klaver in mijn gazon gezaaid... Anderen proberen wellicht om klaver uit het gazon te krijgen... ik hoop een klavergazon te krijgen... Wel met miniklaver... Ons gazon zag er niet uit... de keus was dus alles eruit halen of klaver erin zaaien... De keus was snel gemaakt vanwege de voordelen... Klaver haalt stikstof uit de lucht en voedt daarmee het gras... dat zorgt voor minder bemesting en is dus nog milieuvriendelijk ook... Miniklaver houdt vocht vast dus hoef ik minder water te sproeien... geeft het hele jaar een donkergroene grasmat... het groeit langzamer dus hoef ik minder te maaien... en omdat het een dichte grasmat geeft krijgt onkruid geen kans... Ik ben dus zeer benieuwd of mijn experiment slaagt... zo niet... dan gaat volgend jaar mijn gazon er alsnog uit... en komen er nieuwe grasmatten in... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten