dinsdag 13 oktober 2020

Lui-Lekkerland...

Gebroederlijk stonden ze vanmiddag naast elkaar te wachten totdat het slootvuil op de wal werd geschept... En dat op een paar meter afstand van mij achter het raam... Meestal vliegen ze weg als ze mij achter het glas zien zitten... maar al dat lekkers wat samen met de waterplanten en de modder op de walkant werd gedumpt ... woog zwaarder dan hun angst voor mij... Er werd volop gesmikkeld en gesmuld van visjes... kikkers... slakken... krabben en alles wat eetbaar was wat in de modder zat... Op een moment telde ik wel 9 ooievaars... tussen al die meeuwen... De ooievaar op de foto is geringd in Arnhem zag ik aan de code... Zal hij of zij onderweg zijn naar het Zuiden of gewoon op bezoek zijn in onze voedselrijke polder... Ik denk het laatste... want alle sloten in de hele Alblasserwaard worden op het ogenblik opgeschoond... op het ogenblik is het hier nu Lui-Lekkerland voor vogels... groot en klein...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten