donderdag 29 oktober 2020

Kadootje...

En dan kom ik op deze regenachtige middag zomaar een kadootje tegen in de tuin... Mijn Zonnehoed geeft mij haar tweede bloei... In mijn saaie herfsttuin staat deze schoonheid weer in bloei... en zij heeft nog meer knoppen die nog moeten uitkomen... De paars/roze stralenkransblaadjes... die de insecten moeten lokken naar het hart vol met buisbloemetjes... zijn wel kleiner en smaller dan in de zomer... Maar dat doet niets af aan haar schoonheid... Ons allerbekende Dokter Vogel maakt van deze plant een homeopathisch middeltje dat echinaforce heet en dat virussen schijnt te remmen... vooral griepvirussen... Er bestaat echter  geen wetenschappelijk bewijs dat het echt werkt... Maar... zoals voor alle homeopathische middelen geldt... baat het niet, het schaadt ook niet... Hoewel... bij langdurig gebruik kan leverschade ontstaan... en kinderen onder de 12 jaar mogen het ook niet gebruiken... vanwege bijwerkingen... Er zit namelijk 65% alcohol in... Ik maak helemaal niets van dit kadootje... ik word er op druilerige dagen zoals vandaag alleen maar vrolijk van... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten