zaterdag 5 september 2020

Witjes...

Toen ik wakker werd vanmorgen rook ik ze al... oliebollen... die werden gebakken door buurman Theo... ten bate van de gewonde Goudriaanse molen... het visitekaartje van ons dorp... Er is in juli een wiek afgebroken... die de verzekering niet vergoed... en die moet natuurlijk zo snel mogelijk gerepareerd worden.... Mijn lunch bestond dus vanmiddag uit heerlijke warme oliebollen... Omdat het vandaag behoorlijk waaide en mijn laatste wilde bloemen uit de wind staan zaten daar vanmiddag alle witjes uit de buurt... Ik dacht altijd dat elke witte vlinder gewoon een koolwitje is... maar er komen vier verschillende koolwitjes voor in Nederland... Op mijn foto staan er twee... één koolwitje met twee zwarte stippen op de bovenste vleugels en één met één zwarte stip op de vleugels... maar wie wie is... of wat... ik heb geen idee...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten