vrijdag 11 september 2020

Argusogen...

De zon had moeite vandaag om door de wolken heen te breken... maar gelukkig lukte het na de middag wel... Helaas... toen ik klaar was met mijn bezigheden en buiten wilde gaan zitten werden de zonnestralen getemperd door de rook van de bosbranden in Californië... Die vieze lucht kwam met één of andere luchtstroming mee... over Amerika zelf... de Atlantische Oceaan... Engeland... de Noordzee... zo naar ons land... Het scheelde zeker 5 graden dat het ineens kouder werd... bizar gewoon... De boeren zullen wel weer de schuld krijgen van deze vervuiling...  maar dat terzijde... Toen de zon nog scheen en ik even in de zon zat kwam deze vlinder op mijn been zitten... Het is een Argusvlinder... vernoemd naar een reus uit de Griekse mythologie... die had 100 ogen over zijn hele lichaam... vandaar het gezegde: iets met argusogen bekijken... De Argusvlinder heeft het heel moeilijk in ons land... hij komt alleen nog voor in Noord- en Zuid Holland... Utrecht en Friesland... en in mijn tuin... op mijn spijkerbroek... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten