zondag 27 september 2020

“Natuurlijk”...

Afgelopen nacht was het ontzettend slecht weer... het regende en stormde flink... Gelukkig was het in de nacht... dan hebben we er niet zo’n last van... al kostte het wel mijn nachtrust... Vandaag was het rustig wat de wind betrof en de buien bleven ook weg... Helaas ook de zon... die zat achter een dik wolkendek... Vanmorgen las ik een bericht van een boswachter dat hij bloeiende Blauwe Gentianen gevonden had in het Leenderbos onder Eindhoven... Hij was verrast dat ze daar bloeiden... het zijn bloemen die meestal in de Alpen groeien en bloeien... of in een tuincentrum... Ik heb ze ook in mijn tuin staan... Blauwe Gentianen... maar de mijne komen bij Intratuin vandaan... Wat een prachtige kleur blauw hebben ze toch... daarom heb ik ze ook aangeschaft... Ik ben gek op de kleur blauw... helaas zijn er niet zoveel vaste planten met blauwe bloemen te koop... Er bestaan ook Gele Gentianen... die worden in de Alpenlanden gebruikt voor de Schnaps... Alle soorten Gentianen zijn beschermde planten in Europa... ik neem aan... die van de Intratuin niet... die zijn niet “natuurlijk” maar door mensenhanden “ gemaakt “...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten