vrijdag 25 september 2020

Heksenkruid...

Toen ik de Pieper fotografeerde... waar ik gisteren over blogde... zag ik onder het hek waar hij op zat dit veldje met Kamille staan... Het is dat ik niet in het weiland kan komen... anders had ik ze afgeplukt... en op een vaas gezet... Ik vind Kamille namelijk zo lekker ruiken... en als je de bloemen droogt kan je er thee van zetten...Kamille thee is een geweldig anti-stress middel... cholesterol verlagend... helpt bij migraine... slapeloosheid... maagkrampen... enz... Ook perst men olie uit de bloemhoofdjes voor massage olie... en wordt de olie in zalfjes en crèmes verwerkt omdat het ontstekingsremmend werkt... Als je een bosje Kamille aan je huis hangt werkt het afwerend tegen heksen... maar ik heb ze toch liever in een vaas staan...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten