donderdag 31 januari 2019

Glad...!

Dit was ons uitzicht vanmorgen... het had uiteindelijk toch nog iets gesneeuwd vannacht... Wel was het erg grauw... mistig en glad... Vanmiddag moest ik van de noordkant van ons dorp naar de zuidkant... en dat kostte heel wat moeite... Wat was de loopbrug bij de nieuwbouwen glad zeg... bijna niet te doen... Ik heb het er heel voorzichtig maar op gewaagd... anders had ik de volgende brug moeten nemen... en dat was me in de kou nou net een brug te ver... Ik vraag me af of hier geen oplossing voor zou kunnen zijn... zout strooien kan niet... dat is slecht voor ons mooie veenriviertje dat onder de brug stroomt... In het buitenland zie je wel eens bij brugjes een kist met zand staan... dat zand kan dan gebruikt worden bij gladheid... Waarschijnlijk woont daar nog jeugd die van andermans spullen afblijven... Denk dat dat hier niet mogelijk is... ik zag vandaag diverse containers die weer omgetrapt waren na het legen... Ik zal het probleem is voorleggen aan de Klankbordgroep... misschien heeft de Gemeente wel een oplossing... voordat iemand zijn heup of been breekt...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten