donderdag 2 april 2020

Lunch...

Gisteren bemerkte ik dat er in een bak met violen heel veel wespen rondkropen... Ze zouden toch geen nest in de bloembak willen maken...? Ik telde er zomaar zes op de violen... ertussen durfde ik niet zo goed te kijken... Wel zag ik dat het geen gewone wespen waren... deze hadden rode voelsprieten en rode poten... dus even op internet gekeken welke soort dat deze waren... Het waren Franse Veldwespen... maar wat ze hier doen was mij een raadsel... Ze komen volgens Wikipedia alleen in Limburg... Zeeuws-Vlaanderen en Belgiƫ voor... Mensen hebben totaal geen last van deze Fransozen omdat ze absoluut niet van zoetigheden houden... maar ze leven van insecten... Zelfs rupsen staan op hun menu... En toen ging er bij mij een lichtje branden... mijn violen zitten in de luis... En ja wel hoor... de Franse Veldwespen zaten met elkaar aan de lunch... luizenlunch...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten