vrijdag 17 april 2020

GEEN Koolzaad...

Jammer weer van de noordenwind... maar verder was het prima zonnig weer... We worden wel verwend met dit mooie weer hoor... in deze rond-het-huis-blijf-tijd... Het is nu geen straf voor mij om thuis te blijven... Al twee dagen blog ik over mijn fietstochtje... langs gele koolzaadbermen... Gisteren werd ik er door een buurtbewoner op gewezen... en terecht... dat dit gele “spul” helemaal geen koolzaad is.... Koolzaad ziet er heel anders uit... wel geel maar de knoppen van de ongeopende bloemen zitten boven de bloemen... terwijl de knoppen van Raapzaad... wat dit gele “spul” dus wel is... tussen de bloemetjes zitten... En het koolzaad bloeit ook veel later dan het Raapzaad... Ik wist dit dus zelf ook niet... zo zie je maar... je bent nooit te oud om nog wat te leren... Koolzaad is trouwens een tweejarig landbouwgewas... uit de zaadjes wordt olie geperst... Raapzaad is een echte inheemse wilde plant... die zich gewoon elk jaar uitzaait... zodat wij er in elk voorjaar van kunnen genieten...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten