donderdag 16 april 2020

Bella en Doortje...

Tijdens mijn koolzaad-fietstochtje van gisteren kwam ik deze dames tegen... moeder en dochter Dexter... Moeder’s roepnaam is Bella en haar dochter heet Doortje... Dexter is het koeienras... van oorsprong afkomstig uit Ierland... en in 1960 in Nederland gekomen... Er zijn maar een paar honderd Dexters in Nederland...en deze twee horen daarbij... Ze zijn maar een meter hoog... dus veel kleiner dan de buurmeiden... Ze worden gebruikt als melk- vlees- en begraas koe... Hoe ik dit weet... bij Bella en Doortje ligt informatie over ze op een picknicktafel die bij hun hek staat... Ze vonden het heerlijk om over hun neus geaaid te worden... hoewel moeder mij goed in de gaten hield wat ik met haar dochter deed... Doortje heeft een touw om haar nek omdat ze behoorlijk ondeugend is... en moeilijk te pakken is... Maar bij het rennen en gek doen zit het touw haar niet in de weg... Ook dat was in de informatie te lezen... Wilt u deze dames ook eens bezoeken... ze horen bij De Heihoeve in Giessenburg en lopen in het weiland tegenover de boerderij...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten