dinsdag 21 april 2020

Grondelen...

Vandaag kwam het bootje van het Waterschap door de wetering varen... om de overtollige waterplanten los te woelen uit de modder... een soort grondelen dus... om daarna de planten op de walkant te deponeren... Teminste dat nam ik aan... want dat doen ze al jaren met dit bootje... Maar het is nog maar april... en de waterplanten... de meesten dan... zitten nog onder het wateroppervlak in de modder... Mijn waterlelie komt met zijn bladeren net boven het water uit... dus wat de bedoeling was van deze meneer is mij een raadsel... Er is nog geen waterplant of kroosje te zien in de wetering... Ik noem het maar “werkverschaffing “ bij gebrek aan echt werk... Wij betalen hem wel met de waterschapsbelasting... Ook een vrouwtjeseend was aan het grondelen... het echte grondelen dus... slakjes en waterdiertjes zoeken in de modder om op te eten... Een raar gezicht om alleen een eendenkont in het water te zien... als je zijn zwempoten wegdenkt is het net een winterkoninkje... alleen iets groter... De achtergrondfoto heb ik trouwens gepikt... van een amateur fotografe uit onze wijk... die prachtige abstracte foto’s maakt...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten