woensdag 29 april 2020

Luizenstreek...

Wat ziet alles er weer fris uit na de regen van vanmorgen... en wat is het toch groeizaam... Elke dag moet ik de Clematis opbinden... die gaat zo snel de hoogte in dat het bijna niet bij te houden is... Er zitten zelfs al knoppen in... net als in de klimroos... Maar de rozenknoppen zijn bijna niet te zien van de luizen die erop zitten... Groene luizen en witte vlieg hebben bezit genomen van mijn rozen... die doen zich tegoed aan de rozensappen... Gelukkig zag ik ook dit lieveheersbeestje... de natuurlijke vijand van de luizen... Hij lust ze rauw... ! Maar voor zo’n klein kevertje zijn het wel erg veel luizen... ik denk dat ik zelf moet ingrijpen wil ik mooie rozen krijgen...  Morgen gaat de tuinslang erop... probeer ik de knoppen schoon te spuiten... Het lieveheersbeestje spaar ik natuurlijk als die er nog zit...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten