maandag 11 juni 2018

Water...

Gelukkig was het vandaag wat luchtiger buiten... en dat kwam door de noordoostenwind... Manlief belde vanmiddag uit Frankrijk...daar regende het pijpestelen... hier is het kurkiedroog... De natuur hier gilt om water... er vallen al dorre bladeren uit mijn boom en de aarde in mijn tuin lijkt wel stof... Elke avond loop ik met de tuinslang rond ons huis... om de planten water te geven... en op die nattigheid komen weer slakken af... die mooie gaten in de bladeren van mijn planten vreten... Het is ook altijd wat... in mijn tuin... Omdat er in mijn tuin geen plaats meer is voor nieuwe planten en potten... ga ik nu maar de hoogte in... Jaren geleden heb ik op een tuinbeurs deze staanders gekocht... en er past precies zo’n grote hangpot in... In de pot staat Verbena... een vreselijk dankbare plant... als je er regelmatig de uitgebloeide bloemen uit knipt bloeit hij tot de eerste nachtvorst... en elke avond water geven natuurlijk....! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten