zaterdag 2 juni 2018

Adonis...

In mijn tuin is het nu echt rozentijd... alle rozen die hier groeien staan nu in bloei... Zodra de zon schijnt zet ik ze allemaal op de foto voor een rozen-stilleven... Die houden jullie nog te goed dus... Vandaag een foto van een ander stilleven in de tuin... van mijn knappe Adonis... Ik noem deze mooie man zo omdat ik het verhaal van hem en zijn geliefde Aphrodite... de godin van de schoonheid... zo bij mijn tuin vind passen... Adonis werd bij de jacht gedood door een wildzwijn en werd opgehaald door Hades... de God van de onderwereld ... Aphrodite was ontroostbaar en vroeg aan Zeus... de Griekse God... om Adonis terug terug te halen uit de onderwereld... waar Hades het niet zo mee eens was... Er werd tussen Zeus en Hades een regeling getroffen: Adonis mocht de ene helft van het jaar doorbrengen op aarde en de andere helft in de onderwereld... Adonis verliet aan het begin van de Lente de onderwereld en ging weer naar zijn Aphrodite... overal waar hij zijn voetstappen zette... ontloken de bloemen en begonnen de vogels te fluiten om te laten zien hoe blij ze waren met zijn komst... Zo werd Adonis symbool voor de plantengroei in de Lente... Als hij in de herfst terug ging naar de onderwereld... huilde de natuur om zijn vertrek en verdorden de planten... Mooi verhaal toch...? Mijn Adonis blijft het hele jaar hier staan... onder de Klimhortensia... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten