maandag 4 juni 2018

Oosters...

Ik kan het niet laten... Elk jaar koop ik de Oosterse Papaver bij een tuincentrum... zet hem in een pot... en geniet een paar dagen van de bloemknoppen die zich uitvouwen tot deze prachtige bloemen... Het lijkt wel of ze gemaakt zijn van zijdepapier... Na de bloei krijgt de plant gele bladeren en gaat dood... tenminste bij mij... Laat ik nu lezen in een tuinblad dat dat gewoon is bij deze plant... dat hij na de bloei bovengronds afsterft, net als bij de voorjaarsbloembollen... Hij neemt gewoon een rustpauze... om later in het jaar gewoon weer terug te komen... Je moet hem dus gewoon af laten sterven... na een paar weken de afgestorven bladeren er af halen... en de plant komt na een paar weken fris en sterk gewoon weer terug en gaat ook weer bloeien... als je geluk hebt...  Papaver OriĆ«ntale is dus een vaste meerjarige plant... Zelfs ik leer nog elke dag over mijn bloemen... ik heb deze plant namelijk elk jaar na de bloei in de groene kliko gekiept... Zonde...!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten