donderdag 28 juni 2018

Sint Jan...

Bij ons tijdelijk verblijf staan een paar knoeperts van Lavendelstruiken... Een paar keer per dag sta ik hier even te genieten van de geur... en al die insecten die op en in de struik bivakkeren... Naast de vele soorten hommels en bijen zag ik vandaag deze twee exemplaren... Een vlinder... hij is pikzwart met rode hartjes op zijn vleugels... Deze vlinder is één van de duizend soorten uit de bloeddrupjes familie... Volgens mij is dit de Sint-jansvlinder... En ik zag deze gifgroene spin... een hele engerd... Nou heb ik helemaal niets met spinnen... ik vind spinnenplaatjes al eng... toch heb ik deze spin op de foto durven zetten... want ik had nog nooit een gifgroene spin gezien...  Ik denk niet dat hij echt giftig is... in Europa leven geen giftige spinnen... toch...? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten