maandag 25 juni 2018

Retreat...

Wij zijn enige tijd op retreat... letterlijk : wij hebben ons even teruggetrokken uit onze dagelijkse beslommeringen... Op retreat gaan is op het ogenblik helemaal hot... tegenwoordig moet je je eigen "ik" gaan ontdekken... geen idee wie mijn eigen ik is... maar het schijnt heel belangrijk te zijn om uit te zoeken wie je eigenlijk bent... Volgens experts doe je dat door tijd te nemen voor je zelf... uit je bekende omgeving te stappen... dat heet tegenwoordig trouwens je comfort zone... je omgeven door natuur... stille momenten beleven... nieuwe omgeving ontdekken... andere mensen ontmoeten... innerlijke rust vinden... en gezond eten... En dan schijn je dicht bij jezelf te komen... Vanmiddag heb ik dus al naast een heerlijk geurende Lavendel struik gezeten... alleen leidden de bijen en hommels mij af om innerlijke rust te vinden... en van macrobiologischvegetarisch eten kwam eigenlijk ook niets van terecht... Genieten daarentegen doen we wel... van onze retreat... Vroeger heette dat trouwens gewoon "vakantie"...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten