donderdag 17 mei 2018

Makkelijker...

Ik vond het koud vandaag...  Ik had grootse plannen om in de tuin te gaan werken... maar met die straffe koude noordenwind was het geen doen...  De potgrond waaide gewoon uit mijn handen...  Gisteren was ik al op plantenjacht geweest maar nog niet helemaal geslaagd... ik wil dit jaar geen hanggeraniums in mijn bloembakken maar hangbegonia’s... en die kan ik maar niet te pakken krijgen... Begonia’s zijn wat makkelijker te onderhouden... je hoeft de uitgebloeide bloemen er niet uit te halen... Vanmiddag dus maar weer op begoniajacht... ik heb de hele Alblasserwaard en een stuk Heusden en Altena afgereden... maar nergens zijn rode Hangbegonia’s te vinden... Ook de grote buiten Begonia’s zijn nergens te koop... Uiteindelijk heb ik 4 kleine hangbegoontjes weten te scoren bij de Praxis... niet genoeg om drie lange bloembakken mee te vullen... Volgende week maar verder zoeken... Op de foto mijn mini petunia... ook een veel makkelijkere plant dan zijn grotere broer... Deze kleeft niet en de uitgebloeide bloemetjes vallen er vanzelf af... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten