zaterdag 19 mei 2018

Fuck...fuck...Fuchsia...

Als ik naar mijn Fuchsia’s kijk moet ik altijd aan dit liedje denken... uit de tv-serie Ja zuster... Nee zuster : een stekkie van de Fuchsia... De tekst is van Annie M.G. Schmidt... en was in 1967 best wel een beetje gewaagd... De Fuchsia is inderdaad makkelijk te stekken... Mijn moeder deed het vaak... ze knipte een jonge loot van de plant... pootte die in een potje met wat vochtige grond... stokjes ernaast... en dan een plastic zakje erover die met een elastiekje vastgezet werd om het potje... Zo kreeg je een minikas... en had je het volgende jaar weer nieuwe Fuchsia planten... Ik ben een kind van de na-oorlogse welvaart... ik koop elk jaar nieuwe... en sinds een paar jaar zitten ze ook nog in bijpassende gekleurde potten.... Niks meer gesleep met potten... potgrond... en gedroogde koemest... Kopen... en klaar is kees...!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten