zondag 20 mei 2018

Fuut...

Terwijl wij vanmiddag op ons terras verpoosden... was een fuut zijn avondmaal aan het verzamelen... Meestal zijn ze samen... maar ik denk dat ma fuut ergens zit te broeden... Pa ving dus deze vis... een behoorlijk groot exemplaar... ik denk een baars... maar zeker weten doe ik het niet... Ik kan een voorn en een bliek uit elkaar houden... en een snoek en een paling... maar meer ook niet... Hij had moeite om hem door zijn keel te laten glijden.... en ging diverse keren onder water met zijn prooi... Waarschijnlijk om hem in een goede positie te krijgen om hem op te eten in verband met de stekels van de baars... die niet overdwars zijn keel in kunnen... Toen hij hem tenslotte in de juiste positie had ging het snel... hap... slik... weg... Later zwom hij voorbij met een klein visje in zijn bek... avondeten voor ma fuut... denk ik... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten