donderdag 31 mei 2018

Friemels...

  1. Wat is het toch groeizaam weer... zo nu en dan een bui bij temperaturen boven de 25 graden... dan wil alles wel groeien... Het onkruid barst de grond uit... er is niet tegenop te boxen... Ik heb helaas de strijd moeten opgeven: de winde heeft gewonnen in de zijtuin... In de herfst gaat alles eruit... en gaat er nieuwe grond in... Volgend jaar zie ik wel weer... of ik maak er moestuin van...of ik zaai er gras met wilde bloemen in... Door mijn Klimhortensia kronkelt een Clematis... de combinatie is best wel leuk... De Clematis stond er het eerst... maar de Klimhortensia heeft zoveel klimmerskracht dat hij alles overwoekert... Gelukkig is de Clematis zo slim om gewoon tussen de Hortensiabladeren door de zonkant op te zoeken... De grote witte "bloemen" van de klimhortensia zijn geen echte bloemen... die zijn er alleen om insecten te lokken... De kleine spinachtige friemels in het midden van bloemscherm zijn de echte bloemen... klein maar fijn...en mooi...!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten