donderdag 3 mei 2018

Karweien...

Het is weer heerlijk om in de tuin bezig te zijn... en er liggen nog heel wat klussen te wachten... Tuinman Gerard kwam gisteravond de overkapping schoonmaken... de bovenkant dan... Ik ben vandaag begonnen aan de buitenkant... Gerard heeft ook gelijk mijn dakramen... overstek... en de goot schoongemaakt... Wat een top-tuinman toch... van alle markten thuis...  Verder had ik het druk met de tuin van een buurtgenoot... Niet dat ik die bij houd... maar ik ruim de rommel op... Het tuinafval wordt namelijk in de wetering gemikt... dat drijft dan onder mijn stoep... verstopt mijn waterpomp... en gaat daar liggen rotten...  Ik heb er weer een emmer  onkruid... biezen... snoeihout... klimop... en gemaaid gras uitgevist... Ik heb die buurtgenoot wel eens een vuilniszak gegeven... als hint... dat ik dacht dat de zijnen op waren... omdat er zoveel troep in de wetering dreef... Hij heeft het toen niet begrepen... denk ik.... Gelukkig is het maar eens in de maand...  want een tuin aanleggen is geen kunst... maar het onderhouden... En vandaag staat de eerste bloem van de witte Clematis in bloei... wat een beauty...! 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten