zondag 20 juni 2021

Uitzaaiers…

Wat een verkwikkende regenbuien hadden we gisteravond en vannacht… Na al het maaien zie je de weilanden weer groen worden… Ook mijn eigen gazon ziet er weer groener en frisser uit… Na de klaprozen van gisteren is het nu de beurt aan de Korenbloemen… Ook die hebben zich flink uitgezaaid en bloeien nu op de gekste plaatsen in de tuin… Had je vroeger alleen blauwe Korenbloemen… door veredeling hebben ze nu ook andere pastelkleuren… roze… wit… lila en alle tinten blauw… De Korenbloem is net als de Klaproos een insecten-trekker… Toch ga ik de makkelijke uitzaaiers wat in de hand houden… en probeer ik vroegtijdig het zaad te verwijderen… Nog even en ze veroveren de hele tuin… en dat is nou net niet de bedoeling… ook al vind ik dat prachtig hoor… maar ik heb mijn wilde tuin niet voor niets opgegeven ivm leeftijd en het vele werk…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten