dinsdag 8 juni 2021

Initiatief...

Het was een dag om de schaduw van een boom op te zoeken... Dat plekje vond ik onder de tamme kastanjeboom... En met een briesje uit het oosten was dat goed uit te houden... Zelfs de buurmeid genoot met haar kop in de wind van deze zonnige dag... Vanmiddag heb ik mijn eerste selfie gemaakt... van mijn benen... hoe die eruit zien als je als gemeentewerker bezig geweest bent... Na jàren tevergeefs in overleg te zijn geweest met de gemeente heb ik zelf maar het initiatief genomen... Het onkruid tussen de straatstenen stond zo hoog dat ik kon grasmaaien op straat... Op dit doodlopende stukje straat wordt te weinig gereden zodat onkruid... grassen... pispotjes en heermoes welig tieren en zich uitzaaien naar mijn tuin... Gemeentewerkers komen regelmatig met een trekker sproeien tegen onkruid... maar op die trekker zit geen achteruit... dus wordt ons stukje openbare weg overgeslagen... Of de bestuurder kan zijn nek niet naar rechts draaien... Ik heb dus vanmiddag met hoge druk alle voegen met onkruid en al eruit gespoten... Manlief heeft gisteren de gemeentewal met de bosmaaier helemaal kaal gemaakt... voor de helft dan hoor... de rest mag van mij overwoekeren... Tijdens het tussendoor uitrusten... ruste deze libelle even uit op mijn been... Even een rustig onderonsje...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten