donderdag 23 juli 2020

Wolken weidevogels...

Als er in elke polder van Nederland zoveel grutto’s en kieviten zitten als in de polder Oud-Goudriaan dan is het dit jaar een goed broedseizoen geweest voor de weidevogels... Ik zie regelmatig grote wolken weidevogels voorbijvliegen... ze vliegen van kamp naar kamp... en ik hoor de hele dag hun geroep... Vooral de kievit laat zich veelvuldig horen... Zelfs in de avond en nacht hoor ik ze... en ik kan er uren naar luisteren... Wat mooi dat grutto’s en kieviten na het broedseizoen bij elkaar komen... en met elkaar foerageren... en zich voorbereiden op hun trek richting het zuiden.. Het zal ook wel met de roofvogels te maken hebben... denk ik... als groep sta je sterker dan alleen... Zeker als ze straks onderweg zijn met z’n allen... dan loeren er zoveel gevaren... Ik zal het dan best missen... hun geroep...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten