zaterdag 11 juli 2020

Korenbloemen...

Ons moeder had vroeger een moestuin... en op die moestuin kreeg ik een klein stukje grond toegewezen voor een “eigen tuintje” ... Ik mocht daar mijn eigen bloemetjes zaaien... en bijhouden... Het tuinieren werd ons... mijn zus en ik... dus met de paplepel ingegoten... Moeder kocht meestal zakjes met zaad van korenbloemen... goudsbloemen en afrikaantjes... Ik begrijp nu pas waarom deze specifieke bloemen... want in mijn wilde bloementuin staan nu ook korenbloemen... en wat een bijen en hommels komen daar toch op af... Die insecten waren ook nodig om de bonen... die in grote getalen op moeders moestuin stonden... te bestuiven... De afrikaantjes hielpen tegen aaltjes in de grond... die wortels afknagen van planten... en goudsbloemen hielpen tegen de mieren... Zo waren mijn zelf gezaaide bloemen op mijn eigen tuintje dus gewoon nodig voor moeders moestuin... werd het aangename met het nuttige verenigd... Het gevolg van mijn eigen tuintje is wel dat ik nog steeds gek ben op bloemen en tuinieren... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten