woensdag 11 november 2020

Taai...

Wat is de Geranium of Ooievaarsbek toch een taaie plant... Ik had de planten in augustus gekortwiekt... tot op de grond... maar ze zijn weer uitgelopen en nu staan ze opnieuw in bloei... Kan ik ze straks nog een keer afknippen... maar straks is pas volgend voorjaar hoor... na de vorst... Want als ik hoor van mensen hoeveel noten er dit jaar zijn... hoeveel appels en peren... dan schijnt het dat we een strenge winter krijgen... Als er genoeg voorraad voor mens en dier is voor de winter... dan krijgen we een lange... strenge winter... zeiden mijn voorouders altijd... want de natuur regelt zichzelf... Maar nu dwaal ik wat af... ik had het over mijn taaie Geranium... die mijn saaie tuin nu weer wat kleur geeft... Wat een dankbare plant... één van mijn favoriete tuinplanten met weinig ziektes... slakken en luizen laten hem ook links liggen... of rechts... zoals in Engeland... Een aanrader dus voor alle siertuinen....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten