zaterdag 28 november 2020

Korstmossen...

Toen de zon er vanmiddag doorkwam was het best lekker buiten... Ik ben even de tuin doorgelopen om nog wat foto’s te maken... Jammergenoeg is er weinig meer te fotograferen... en ik neem aan dat jullie het ook wel zat zijn om telkens weer malus-appeltjes ... reigers en eenden voorbij zien komen bij mijn blogs... Op de foto dus wat korstmossen op takken van een dooie struik... Het is het groot-dooiermos  dat veelvuldig voorkomt in veeteelt-gebieden... omdat het ammoniak nodig heeft om te groeien... Weer iets van ieder nadeel heeft zijn voordeel... want ik vind het prachtig... en goed te gebruiken in kerststukjes... Trouwens... vanmiddag  heb ik al de kerstboom gekocht... nog nooit zo vroeg... voor Sinterklaas... heb ik die ooit aangeschaft... en weet je... ik was nog net op tijd... Bizar gewoon hoeveel kerstbomen er al werden verkocht... Ik was bij de Welkoop voor vogelvoer... en heb gelijk maar een boom in de auto geladen... Ik denk dat er daar volgende week geen boom meer te krijgen is... Volgende week gaan we de buurt opvrolijken en gaan de lichtjes erin... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten