woensdag 12 augustus 2020

Venkel...

Ook uitgebloeide bloemen zijn prachtig om te zien... zoals deze Venkel...Dit is Bladvenkel natuurlijk en geen Knolvenkel... die is om op te eten... Mijn venkel staat er voor de insecten en voor het mooie... Dit grote scherm is inmiddels uitgebloeid... en de zaadjes kunnen bijna geoogst worden... wat ik niet doe... Ik koop venkelzaad gewoon bij de Appie... Deze zaadjes zijn namelijk heel gezond en helpen bij diverse gezondheidsklachten... Ze zitten boordevol vitaminen... mineralen en antioxidanten... Ze zijn koortsverlagend... pijnstillend... helpen bij een slechte adem en zijn goed voor je tanden omdat ze de speekselproductie bevorderen... In speeksel zitten namelijk stofjes die gaatjes voorkomen... Wil je graag afvallen...? Voeg venkelzaad aan je menu toe... het heeft een hongerremmende werking... Vroeger kregen kinderen uit arme gezinnen venkelzaadjes om op te kauwen tegen de honger... Ik vraag me af of vogels ook venkelzaad eten... daarom laat ik hem staan... kijken wat erop af komt...


1 opmerking:

  1. Lekker venkelzaad uit eigen tuin!! Wij nemen altijd wat mee uit onze casa tuin. Vergeet de Appie!

    BeantwoordenVerwijderen