donderdag 27 augustus 2020

Bleekscheetje...

Wat een heerlijke rustige dag vandaag... we hadden een prima temperatuur en het was bijna wind stil...  Voor mij dus een heerlijke tuinwerkdag... En net voordat het vanavond ging regenen lag de achtertuin er weer picobello bij... De pispotjes of windes zijn weer verwijderd... hagen weer gesnoeid... gazonkanten geknipt... uitgebloeide éénjarigen weggedaan... en tussendoor even snel naar de Intratuin gereden om wat nieuwe plantjes te halen om de lege plekken op te vullen... Je kan goed merken in de tuin dat de zomer op z’n eind loopt... veel is uitgebloeid en ik zag vandaag de eerste paddestoel in het gazon staan... Het is een Bleek Breeksteeltje... een mini-paddestoeltje... Maar omdat mijn tong struikelt over zijn naam noen ik hem Bleekscheetje... Voor mij het eerste teken dat de herfst er weer aan komt... het kleurrijkste seizoen van het jaar...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten