zaterdag 29 augustus 2020

Klavertjes onkruid...

Met wat de weerman voor vandaag voorspeld had... vond ik het hartstikke meevallen... Vanmiddag heb ik zelfs nog lekker in de zon buiten kunnen zitten... Ook heb ik nog mijn rozenperken onkruid vrij gemaakt... Ik word helemaal gestoord van dat klavertjes onkruid... dat overal opkomt... zelfs in het grind... Naast de pispotjes of winde krijg ik dit plantje ook niet uitgeroeid... Zodra de zon ging schijnen gingen de bloemetjes van de Portulaca weer open... en kwamen de bijen van hun nectar snoepen... Wat is het toch een dankbaar plantje... dat zich zelfs uitzaait... wat ik nooit geweten heb... Daar waar ze vorig jaar stonden groeien nu nieuwe jonge Portulaca’s... Natuurlijk op een plaats waar ik ze eigenlijk niet wil... maar ja... de Natuur regelt het zelf wel... legt de mens gewoon haar wil op... en meestal accepteer ik dat wel... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten