dinsdag 1 oktober 2019

Spinnentijd...

Herfst... dus ze zijn er weer... kruisspinnen... Het zijn niet mijn favoriete diertjes... eigenlijk ben ik er panisch voor... en ga ik met een grote boog om ze heen... Maar zoals je op de foto ziet zijn ze erg nuttig... ze vangen die ellendige jankende meuzels... meuzekepieten... steekmuggen... of hoe ze ook mogen heten... Vanavond na het eten zat ik nog even buiten toen er nog een paar van die zoemers om mijn hoofd vlogen... op zoek naar mijn bloed... Snel maar weer naar binnen... voor dat ik gestoken zou worden... Deze spin laat ik dus nog even zitten... hij zit op een behoorlijk hoge plek... ik loop ‘s morgens niet door zijn kleverig web als ik naar buiten ga... want ook daar wordt ik panisch van...


1 opmerking:

  1. Het is inderdaad weer spinnen tijd een ik geniet dan ook weer van hen met de mooie haakwerkjes die ze allen maken. Ik vind hen heel bijzondere dieren en ben er ook niet bang van. Heb er eens een heel column aan gewijd op de natuurwebsite. Die kan je wellicht eens lezen in het grote fotoboek vol weetjes. Ik schrijf fotoboek want ik heb de site's anders ingericht. Op computer zie je onder elk plaatje een ander praatje. Geniet van de Herfst, al is deze wel behoorlijk koud begonnen met veel nattigheid. Groetjes Tine

    BeantwoordenVerwijderen