woensdag 2 oktober 2019

Verbena... 

En ze blijven maar doorgaan... en doorgaan... met bloeien... het houdt niet op... Deze Verbena’s kwamen in het voorjaar spontaan op midden in mijn looppad... Ik kan er nog net omheen lopen om op ons terras te komen... Vorig jaar stond hier vlakbij een pot met Verbena’s... en die heeft zich dus uitgezaaid tussen de boomschors dat op het looppad ligt... Ik had ze natuurlijk uit kunnen trekken... maar omdat ze heel veel insecten aantrekken... en dan vooral vlinders... heb ik ze maar met rust gelaten... En nu staan ze dus nog steeds in bloei... en komen er nog steeds vlinders op af... Zodra ze straks uitgebloeid zijn trek ik ze er wel uit... anders staat volgend jaar mijn looppad helemaal vol... en kan ik niet meer bij mijn stoeppie komen... Ik tik de zaadjes er wel af boven mijn streepje wilde tuin... daar staan ze uit de weg... uit mijn weg...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten