woensdag 30 oktober 2019

Eten... en gegeten worden...

Wat een lekker weer hebben we nu... wel koud... maar volop zon en een blauwe lucht... De dag begon prachtig met ochtendmist bij de opkomende zon... Ik zag verschillende foto’s voorbij komen van ochtendmensen die dit vastgelegd hadden... Ik zelf vond het veel te koud en te vroeg om naar buiten te gaan... ik geniet wel van andermans foto’s... Op mijn foto staat een torenvalk... denk ik... ( hij staat dus niet... maar hij zit...)  Sinds ik de vogels weer voer... zitten of vliegen de roofvogels weer regelmatig in de buurt rond... vooral een sperwer scheert regelmatig door de tuin... Mijn vogeltjes hebben van deze torenvalk niets te vrezen... deze eet liever een muis of grote insecten... en muizen zitten er zat in het land... Dagelijks... en soms meerdere keren per dag zie ik buurtkatten het weiland uit komen met gevangen muizen... Ook mijn katten brengen regelmatig muizen mee naar huis... Eten zat dus voor de roofvogels... en de buurtkatten...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten