donderdag 3 oktober 2019

Laatste loodjes... 

Dit exemplaar landde vanmorgen op mijn hand... Hij of zij was een beetje uit koers... een beetje duf... Waarschijnlijk had hij zijn aardse taak vervuld... eitjes leggen of vrouwtjes bezwangeren om voor nakomelingen te zorgen... en was het tijd voor deze Libelle om te sterven...    Volgens mij was het een Heidelibelle... maar daar zijn er zoveel soorten van dat ik geen idee heb welke het was... Hij heeft wel 10 minuten op mijn hand gezeten... is zelfs mee naar binnen gegaan om mijn camera te halen... en had ik alle tijd om hem van alle kanten op de foto te zetten... Wat een enge kop heeft hij toch... eerst dacht ik dat hij een helmpje op had... maar die bollen dat zijn zijn ogen... En die onderkaak... nu begrijp ik dat je hem echt hoort knagen als hij een prooi vangt en verorbert... Het enigste mooie vond ik zijn vleugels... het lijkt wel glas in lood... Na 10 minuten vloog hij toch nog weg... om op het gazon weer te landen... Toch bezig aan zijn laatste loodjes...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten