zondag 13 oktober 2019

Helder...

Vandaag was de grauwigheid en nattigheid verdwenen... en ook in mijn hoofd werd het weer wat helderder... Vanmiddag was het heerlijk om buiten te zijn... en ondanks dat het zondag was heb ik toch een klein beetje in de tuin gerommeld... Het mocht van mij... gisteren had ik lang genoeg gerust... dacht ik zo... Ik heb de vele vol geregende bloempotten leeg gekiept... zodat de planten niet zouden verzuipen... en dat valt volgens mij niet onder werken... dat was een reddingsactie... en dat mag op zondag... Zo heb ik dus nog meer kleine dingetjes in de tuin gedaan... en genoten van de laatste bloemetjes... bijtjes... en vlinders... want die kwamen door het flauwe zonnetje ook weer in de running... kregen ook weer een helder hoofd... De Dagpauwoog had het ook naar haar zin... die genoot van de nectar van de nog steeds bloeiende Verbena... Nog even en dan zoekt ze een plekje om te overwinteren... De meeste vlinders overwinteren in landen rond de Middellandse Zee... vertrekken dus naar het Zuiden... De Dagpauwoog niet... dat is een standvlinder... die overwintert in onze schuren en huizen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten