vrijdag 5 april 2019

Waterspiegel...

Ook onder water is het Lente... er gebeurt daar nu van alles... Toen vanmiddag de zon op de vijverbodem scheen was dat goed te zien... de waterlelie had al kleine blaadjes... en de krabbescheer had zelfs al " gejongd "... de kindertjes krabbescheer waren goed te zien op de bodem... nu nog veilig in moeders armen... Het duurt nu niet lang meer of de waterlelieblaadjes komen aan het wateroppervlak... en ook de jonge krabbescheerplantjes gaan hun eigen leven lijden... zodra de moederplant het lootje legt... Zelf had ik vanmiddag een snippermiddag genomen... en heb ik lekker in de zon gezeten met een boek... onder de lokroep van een kirrende pad... die opzoek was naar een partner... Ik ben gek op dat padden geluidje... ik wordt daar heel rustig van... en aan het eind van de week heb ik dat soms hard nodig...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten