zondag 7 april 2019

Vreselijke dag...

Wat een verschrikkelijke dag was het vandaag voor hooikoortspatienten... zoals ik... Maar wat een prachtige zomerdag was het toch voor de rest van Nederland... De temperatuur liep op tot boven de 20 graden... en ook al waren mijn ogen gezwollen... liepen soms de tranen over mijn wangen... en had ik kriebels in keel en neus... heb ik heerlijk op ons terras gezeten... genietend van de polder... de buurkoeienmeiden... en van Jut en Jul... Dat is het meerkoeten echtpaar dat nu voor het derde jaar op rij hun nest bouwen vlak voor ons terras... De vorige twee jaren is het nest... en daardoor het broeden faliekant mislukt... Door het zomerpeil liep hun nest met de eieren onder water en ging hun broedsel verloren... Dit jaar dus poging drie... ik ben heel erg benieuwd of het Jut en Jul nu wel zal lukken...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten