zondag 28 april 2019

Eindelijk rust...

Na de hectiek van de laatste dagen heb ik vanmiddag even de rust opgezocht in de bossen rond Voorst... Heerlijk in m’n uppie rondstruinen... luisterend naar de vogels en kabbelende beekjes... en genietend van de vele wilde bloemen die nu al in bloei staan... Wat staan er in dit deel van ons mooie Nederland toch weer veel andere wilde bloemen dan bij ons in de polder... Ook de namen van deze bloeiers weet ik dus niet... het wordt tijd voor de aanschaf van een boekje met alle wilde bloemen van Nederland... Gelukkig hebben we de foto’s nog... kan ik de namen later toch nog opzoeken... In het bos staan nu veel bos- of wilde hyacinten in bloei... ik zag ze in de kleuren roze... wit... blauw en paarsblauw... Ook het lelietje-van-dalen bloeit nu... hele velden van deze schattige... maagdelijk witte klokjes bedekken de bosgrond... Vroeger werd mij wijsgemaakt dat kabouters deze klokjes op zondag lieten luiden door aan de steeltjes te schudden... Helaas was ik te vroeg in het bos.... het was nog geen kerktijd...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten