maandag 15 april 2019

Longkruid...

Vandaag weer een blogje over de tuin...( afgelopen zaterdag had ik helaas geen tijd om een foto te maken en ik was na een lange dag bij museum Het Voorhuis te moe om te bloggen... ) Vanmiddag was het weer een heerlijke zonnige tuinwerkmiddag... Wel jammer dat er behoorlijke vorstschade te zien is... de nieuw uitgelopen rozenblaadjes zijn zwart geworden en ook de hortensia’s hebben zwarte randjes aan de verse bladeren... Zelfs de primula’s hebben geleden... ik heb ze vanmiddag flink onder handen genomen en alle aangetaste bladeren en bloemen verwijderd zodat de knoppen nu alle kans krijgen om uit te komen... Inmiddels is ook het paarse Longkruid in bloei gekomen.... en ook deze plant is nog een overblijver van mijn wilde tuin... Er is bij het ontruimen toen toch een stukje wortel blijven zitten en daar is nu weer een plant uitgegroeid... Hij staat niet in de weg dus laat ik hem maar staan... tot hij uitgebloeid is... Dan knip ik hem kort om meeldauw in de tuin te voorkomen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten