dinsdag 2 april 2019

Groeizaam...

Toen vanmiddag de zon nog scheen zag ik deze roofvogel hoog in een boom zitten... Hij zat boven een nest... te wachten op de bewoners... of misschien was het zijn eigen nest wel...  geen idee... Volgens mij was het een buizerd... maar zeker weten doe ik het niet... dat witte streepje boven zijn oog bracht mij in verwarring... met een kiekendief...  Wie het weet mag het zeggen... Hij heeft er zeker een half uur gezeten... Aan het eind van de middag verdween de zon achter de onweersbui die zich aanmeldde... het werd zo donker dat ik rond vijf uur het licht aan moest doen om te koken... De regen viel met bakken uit de lucht... de katten doken ineen bij de donderslagen... en ook in de tuin gingen de solarlampen aan... Later ging de regen over in een mals groeizaam regentje... en werd het windstil... Je hoorde bijna het gras en de planten juichen en groeien... vooral mijn pas aangeplante rozen en lavendel genoten...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten