zondag 21 april 2019

Verschil...

Vandaag een fietstochtje gemaakt langs de IJssel... en dat was geen straf met dit prachtige weer... We hebben heerlijk even op een bankje gezeten en genoten van deze mooie... levendige... bochtige rivier... De koeien die hier in de uiterwaarden lopen zochten de schaduw op... zo warm was het... Ook de koe op de foto zocht de schaduw van een struik... hij stond bijna in de struik...Het monument op de foto verwijst naar de oversteek over de IJssel hier van de geallieerden op 12 april 1945... In de weilanden achter de IJsseldijk stikt het van de paardebloemen.... Geen idee of ze spontaan hier groeien... of dat het een bewuste keuze is van de boeren hier... Of zouden ze voor de paashazen zijn... want die zijn gek op paardebloemblaadjes... haha... Ik hoorde vandaag een meisje van rond de 12 jaar tegen haar zusje zeggen... dat ze deze zonnebloemen niet mocht plukken... Zouden ze tegenwoordig geen biologieles meer krijgen op school... vroeg ik me af... Het herbarium dat ik op school moest maken van de bloemen in mijn omgeving heb ik nog steeds... een schrift met bloemen... die ik gedroogd had in een dik telefoonboek... met de beschrijving van die bloemen... Maar ja... die dikke telefoonboeken bestaan niet meer... en waarschijnlijk dus ook de biologieles niet meer... want dan zou je op die leeftijd toch wel het verschil weten tussen zonnebloemen en paardebloemen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten