zondag 1 april 2018

Achterlopen...

Het eerste kwartaal van 2018 is alweer voorbij... we zitten al weer in april... En wat was het een koud kwartaal... De natuur loopt daarom ook behoorlijk achter... En dat is op de foto goed te zien... vorig jaar bloeiden op 1 april de Dotters uitbundig in mijn vijver... nu komen de blaadjes en knopjes net boven de waterspiegel uit... En op 1 april vorig jaar gingen de buurmeiden van buurman boer voor het eerst huppelend het weiland in... Nu valt er nog weinig te eten en te huppelen... vannacht gaat het zelfs weer wat vriezen geloof ik... Gelukkig hebben de agrariĆ«rs vorig jaar veel gras binnen kunnen halen en is er voor de dames in de stal nog eten genoeg... Iets van 7 vette maanden en 7 magere maanden... daar moest ik aan denken... Nou wordt er gefluisterd dat het mooie weer er eind volgende week aankomt... ik kan niet wachten... en mijn Dotter ook niet... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten