zaterdag 1 juli 2017

Vals...

Deze bloem staat in mijn vijver...voor onze vakantie had  ik wel gezien dat hij een paar knoppen had...maar ze kwamen maar niet uit...ik had ook geen idee of er zo wie zo iets uit moest komen... Tijdens onze vakantie zijn de knoppen opengegaan en zag ik dus na onze vakantie deze prachtige witte bloemen staan...met een kroon van witte schutbladeren met daarin een soort kegel met allemaal kleine witte lipjes...en daartussen zitten dan de eigenlijke bloemen...gele buisbloemetjes... Het is de Valse Moerasanemoon... Waarom hij vals genoemd wordt weet ik niet... hij bijt niet of zoiets...hij ruikt juist lekker naar honing... Hij woekert wel...de "mijne" heeft lange uitlopers in de vijver...waar weer nieuwe plantjes aan groeien... Volgend jaar staat de vijver waarschijnlijk vol met deze valse krengen...ehhh... anemonen... Maar van mij mogen ze blijven staan...ik vind ze prachtig...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten